Forum Kobiet Kobieca Strona Życia
 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RegulaminRegulamin   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil
   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Indeks Glikemiczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Diety
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kinia@
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Baran
Zodiak chiński: Wąż
Dołączyła: 16 Sty 2008
Ostrzeżeń: 1
Posty: 1215
Skąd: UK

PostWysłany: Sro 04-02-2009, 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Dzisiaj naczytalam sie troszke w internecie o tym Indeksie Glikemicznym, ktory bardzo mnie zainteresowal, moze dlatego ze mam cukrzyce no i chcialabym zrzucic ok 5kg. Moim zdaniem nie jest to az takie glupie. Znam sie na diecie na osob chorych na cukrzyce a ten w/w sposob moze okazac sie bardzo pomocny dla organizmu.

"Indeks glikemiczny (IG) to lista produktów uszeregowanych ze względu na poziom glukozy we krwi po ich spożyciu. Oblicza się go dzieląc poziom glukozy we krwi po przeprowadzeniu testu żywnościowego z udziałem 50 gram węglowodanów, przez poziom glukozy uzyskany po spożyciu danego produktu. Na przykład indeks glikemiczny wynoszący 70 oznacza, że po spożyciu 50 gram danego produktu, poziom glukozy wzrośnie o 70 procent, tak jak po spożyciu 50 gram czystej glukozy. Indeks glikemiczny żywności nie może być ustalony na podstawie jej składu lub wskaźników wchodzących w jej skład węglowodanów. Aby go wyznaczyć, należy podać konkretny produkt, konkretnej osobie. Podaje się dany produkt grupie osób a następnie przez dwie godziny, co 15 minut pobiera im krew i bada się poziom cukru. W ten sposób uzyskuje się przeciętną wartość IG. Stwierdzono, że wartość średnia jest powtarzalna, a badania wykonane w różnych grupach ochotników dają zbliżone wyniki. Wyniki uzyskiwane u osób chorych na cukrzycę są porównywalne z wynikami uzyskanymi u osób zdrowych. Im wyższa wartość IG danego produktu, tym wyższy poziom cukru we krwi, po spożyciu tego produktu. Zjedzenie węglowodanu o wysokim IG doprowadza do gwałtownego skoku poziomu cukru wywołującego w odpowiedzi duży wyrzut insuliny. Poziom cukru szybko ulega obniżeniu i podobnie do wahadła, które znacznie wychyliło się w jedną stronę i musi to podobnie uczynić w przeciwną - poziom cukru nie spada do wartości wyjściowej lecz znacznie niższej, źle już tolerowanej przez organizm a nazywanej hipoglikemią. Poza różnymi niemiłymi doznaniami - objawem hipoglikemii jest głód. Chęć jego zaspokojenia jest powodem niekontrolowanego pojadania. Produkty o wysokim IG sprzyjają tyciu w dwojaki sposób: wywołują głód, co sprzyja częstszemu jedzeniu i działają anabolicznie dzięki powodowaniu dużych skoków poziomu insuliny. Insulina reguluje poziom cukru ale też powoduje aktywacje procesów przyswajania, składowania określanych mianem anabolizmu, co w praktyce przekłada się na tycie. Insulina aktywuje procesy neolipogenezy - tworzenia tłuszczy - głównie z dostarczanych węglowodanów. W tej też formie następuje składowanie. Ponadto insulina ułatwia deponowanie tłuszczy krążących w surowicy krwi do komórek tłuszczowych. Jest więc ona tzw. hormonem anabolicznym.
Wysoki poziom insuliny sprzyja tyciu. Ów wysoki poziom związany jest zaś z konsumpcją pewnej grupy węglowodanów, które w sposób gwałtowny i znaczny podnoszą chwilowy poziom glukozy w surowicy krwi, czyli innymi słowy, mają tzw. wysoki indeks glikemiczny (wyższy lub równy 70). Natomiast spożycie produktu o niskim indeksie glikemicznym powoduje powolny i relatywnie niewielki wzrost poziomu cukru i co za tym idzie - niewielki wyrzut insuliny. Produkty takie nie są więc sprzymierzeńcem tycia. Warto pamiętać, że przetwarzanie produktów żywnościowych (obróbka termiczna, czas obróbki termicznej) podwyższa ich indeks glikemiczny."

Wkleilam kilka slow na ten temat, ktore mnie duzo wyjasnily Uśmiechnięta

 Podpis "Najpiekniejszym ubraniem dla nagiej kobiety sa ramiona kochajacego mezczyzny"
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
NIKITA
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Baran
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 20 Lip 2009
Posty: 402
Skąd: ROMANTYCZKA - Z OKOLIC gór ;)

PostWysłany: Wto 21-07-2009, 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

O jej, po dzisiejszej wizycie u lekarza musze zmodyfikowac swoja diete o indeks glikemiczny... a to bedzie trudne, Bardzo smutna
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
lawina
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 10 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 15-08-2009, 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Indeks glikemiczny to wskaźnik, który określa wzrost poziomu cukru we krwi, po dwóch godzinach od zjedzenia danego produktu. Im niższy indeks glikemiczny potrawy tym lepiej.

Przy cukrzycy należy ograniczyc spożycie oczyszczonych węglowodanów znacznie podwyższających ilość glukozy we krwi ,nie powinno się używać produktów, które zawierają dużo cukrów prostych: miód, czekolada, słodycze i ciasta.
Nalezy nie tylko liczyć kalorie, ale też tak planować posiłki, by nie przekraczać zalecanej dawki węglowodanów i zwracać uwagę na ich rodzaj.

Bardzo ważne by :
Wzbogacać dietę w błonnik. Opóźnia on wchłanianie składników pokarmowych (głównie cukrów) z przewodu pokarmowego do krwi.

Mąka, potrawy z mąki

Dozwolone
w ograniczonych ilościach: mąka pszenna, kukurydziana, ziemniaczana, pieczywo z mąki pszennej ciemne (np. chleb Grahama) i białe; dobrze wypieczone, czerstwe (z poprzedniego dnia); sucharki, grzanki opiekane bez tłuszczu; gotowane potrawy z mąki, jak: miękkie kluski, drobny makaron

Zabronione
mąka żytnia; pieczywo świeże, razowe, żytnie, kwaśne; grzanki smażone na tłuszczu; potrawy z mąki smażone i odsmażane (np. naleśniki, paszteciki)


Kasze, ryż, potrawy z tych produktów

Dozwolone
w ograniczonych ilościach: wszystkie rodzaje kasz oraz ryż; potrawy gotowane na rzadko i na sypko oraz zapiekane

Zabronione
potrawy zasmażane i odsmażane

Mleko, napoje i potrawy z mleka

Dozwolone
chude; świeże, zsiadłe, kefir, jogurt, herbata z mlekiem bez cukru, kawa zbożowa z mlekiem bez cukru, zupy na mleku, mleko dodawane do potraw (np. do puree, zup), świeży chudy biały ser

Zabronione
sery tłuste, topione, żółte, dojrzewające


Śmietanka, śmietana

Dozwolone
śmietanka w ograniczonych ilościach

Zabronione
śmietana


Masło

Dozwolone
świeże, surowe, dodawane do pieczywa i gotowych potraw, w ograniczonych ilościach

Zabronione
niezbyt świeże, topione, smażone


Inne tłuszcze

Dozwolone
oliwa, oleje: słonecznikowy, arachidowy, sojowy, w ograniczonych ilościach

Zabronione
słonina, smalec, boczek, łój, szpik, margaryna itp.


Jaja

Dozwolone
białka, całe jaja w ograniczonych ilościach (jako składniki potraw z innych produktów)

Zabronione
smażone na tłuszczu, żółtka, kogel-mogel, masy cukiernicze z żółtkami, tłuszczem, cukrem


Mięso, potrawy mięsne i półmięsne

Dozwolone
chude; cielęcina, wołowina, dziczyzna, ozorki; polędwica i szynka bez tłuszczu; potrawy go towane, duszone tłuszczu; w galarecie, pulpety, potrawki; wędzone, peklowane; chude, miękkie mięso pieczone bez tłuszczu w alufolii, opiekane bez tłuszczu na patelni, ruszcie lub rożnie

Zabronione
tłuste; baranina, wieprzowina, mózg, nerki, płuca, wątroba; potrawy smażone, duszone i pieczone z tłuszczem; pasztety, gotowe wyroby garmażeryjne


Drób, króliki, potrawy z drobiu i królików

Dozwolone
młode gołębie, kurczęta, chude kury, indyczki, perliczki, dzikie ptactwo, króliki; potrawy gotowane, duszone bez tłuszczu; w galarecie, pulpety, potrawki; wędzone; miękkie części młodych tuszek pieczone bez tłuszczu w alufoiii; opiekane bez tłuszczu na patelni, ruszcie lub rożnie

Zabronione
tłuste; gęsi, kaczki, wątróbka: skórka z drobiu; potrawy smażone, duszone i pieczone z tłuszczem; pasztety, gotowe wyroby garmażeryjne


Ryby, potrawy z ryb

Dozwolone
chude (np. dorsz, sandacz, szczupak, karp do 1 kg); potrawy gotowane, duszone bez tłuszczu; w galarecie, faszerowane (w gazie); wędzone; pieczone bez tłuszczu w alufolii opiekane bez tłuszczu na patelni lub ruszcie; obrane ze skóry

Zabronione
tłuste (np. halibut, karp powyżej 1 kg, śledź, makrela), potrawy smażone, duszone i pieczone z tłuszczem; pasztety, gotowe wyroby garmażeryjne, kawior


Konserwy, wędliny

Dozwolone
cielęcina w galarecie, ozorki w galarecie, szynka konserwowa nie mielona, chuda szynka i polędwica, kiełbasa szynkowa wołowa i wieprzowa nietłusta

Zabronione
wszystkie pozostałe konserwy, wędliny i wyroby wędliniarskie, pasztety, marynaty


Przyprawy

Dozwolone
sól, ziele angielskie, liście laurowe, pieprz prawdziwy i ziołowy, imbir, gałka muszkatołowa, słodka papryka, chrzan, czosnek, majeranek, kminek tymianek, czarnuszka, cząber, cynamon, goździki, wanilia, sok z cytryny, kwasek cytrynowy wszystkie w ilościach umiarkowanych, aby nie pobudzały apetytu (szczególnie u osób stosujących dietę o niskiej wartości energetycznej)

Zabronione
ostra papryka, ocet, kostki bulionowe, Maggi


Warzywa, potrawy z warzyw, grzyby

Dozwolone
bez ograniczeń: szparagi, kapusta włoska, biała (świeża i kwaszona), kalafiory, szczypiorek, cykoria, boćwina, ogórki (świeże, kwaszone i konserwowe), szpinak, dynia, brokuły, sałata. papryka, rzodkiewka, rabarbar, pomidory, pory. marchew, cebula, rzepa, selery, korzeń pietruszki, zielony groszek i fasolka szparagowa; surówki, sałatki, soki; potrawy gotowane, duszone bez tłuszczu; zupy

Zabronione
groch, fasola, soczewica, bób; potrawy smażone


Ziemniaki, potrawy z ziemniaków

Dozwolone
w ograniczonych ilościach; gotowane po obraniu, gotowane i pieczone w skórce, pieczone bez tłuszczu, puree, z dodatkiem ograniczonej ilości surowego masła; zupa ziemniaczana; dodatek do innych zup

Zabronione
smażone i odsmażane; frytki, placki ziemniaczane, kluski z surowych i gotowanych ziemniaków (np. kopytka, pyzy)


Zupy, dodatki do zup

Dozwolone
z warzyw i kasz; na wywarach z włoszczyzny; i grzybów, na odtłuszczonych wywarach z mięs, kości, drobiu i ryb, podprawiane zawiesiną z mąki i mleka lub w ograniczonych ilościach śmietanką; odłuszczone rosoły i buliony; w ograniczonych ilościach dodatki: grzanki obsuszane bez tłuszczu, kasze, ryż, makaron, lane kluski, ziemniaki

Zabronione
na tłustych wywarach, zaprawiane zasmażkami, śmietaną; zupy z proszków i koncentratów; dodatki: ciasta francuskie, grzanki smażone na tłuszczu


Sosy

Dozwolone
w ograniczonych ilościach: cytrynowy, potrawkowy, koperkowy, pomidorowy, chrzanowy, grzybowy, na wywarach z włoszczyzny i odtłuszczonych wywarach z mięs i kości, podprawiane zawiesiną z mąki i mleka lub śmietanki

Zabronione
pozostałe sosy (np. majonez, tatarski); zaprawiane zasmażkami; tłuste


Napoje

Dozwolone
bez cukru; chude mleko, kefir,jogurt naturalny

Zabronione
napoje słodzone cukrem, kakao, czekolada, Coca-cola, cocktaile z syropami, dżemami itp., napoje alkoholowe


Desery

Dozwolone
surowe owoce; z minimalną ilością cukru: musy owocowe, jabłka pieczone, galaretki żelatynowe, kompoty, kisiele, budynie, suflety

Zabronione
tłuste ciasta, torty, kremy; lody, bita śmietana i wszelkie desery słodzone cukrem w ilości przekraczającej dozwoloną


Owoce

Dozwolone
bez ograniczeń: dojrzałe owoce (z wyjątkiem wymienionych niżej) w dowolnej postaci z zastrzeżeniem niestosowania cukru lub dodawania go jedynie w minimalnej ilości; w ilościach ograniczonych: gruszki, banany i winogrona; w ilościach bardzo ograniczonych wszystkie owoce suszone

Zabronione
potrawy, napoje i przetwory z owoców z dodatkiem cukru w ilości przekraczającej dozwoloną


Cukier, słodycze

Dozwolone
cukier w ilości ograniczonej, ściśle określonej przez prowadzącego lekarza (np. 2 łyżeczki dziennie)

Zabronione
miód, dżemy, konfitury, marmolady, syropy, czekolada, czekoladki, pralinki, cukierki, chałwa

To takie ogolne zasady diety,nie musi byc tak restrykcyjna,nalezy ja dostosowac do siebie indywidualnie.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
NIKITA
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Baran
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 20 Lip 2009
Posty: 402
Skąd: ROMANTYCZKA - Z OKOLIC gór ;)

PostWysłany: Czw 20-08-2009, 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Dziękuje Uśmiechnięta

 Podpis Zawsze trzeba podejmować ryzyko.
Tylko wtedy uda nam się pojąć,jak wielkim cudem jest życie, gdy będziemy gotowi przyjąć niespodzianki jakie niesie nam los...
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
dorinda
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 01 Lut 2010
Posty: 29

PostWysłany: Pon 01-02-2010, 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Cytat:
Nalezy nie tylko liczyć kalorie, ale też tak planować posiłki, by nie przekraczać zalecanej dawki węglowodanów i zwracać uwagę na ich rodzaj.


W zasadzie to nie trzeba liczyć kalorii Uśmiechnięta Ich znaczne ograniczanie może sprzyjać spowolnieniu przemiany materii. Istotne jest raczej pilnowanie średniej IG w każdym posiłku i jedzenie regularne, tak, żeby organizm nie czuł potrzeby magazynowania zapasów.

Wywołana tu dietka Montignaca przewiduje nawet np. Obiad z 3 dań ! Ale ważna jest odpowiednie ich zestawienie.

Swego czasu zrzuciłam tak 12 kilo (w 5 m-cy) to coś już wiem Puszcza oko


Szkoda, że teraz motywacji mi jakoś brak Puszcza oko Szczególnie jak dla malucha pszenne bułeczki się rano pieką Zakłopotana
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
   
Edzia
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 16 Mar 2006
Pochwał: 4
Posty: 4315
Skąd: Z drugiego piętra

PostWysłany: Nie 26-08-2012, 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Kinia@ napisała:
Odnawiam temat Uśmiechnięta .
Jakie sa Wasze doswiadczenia z ta dieta? Zuzka masz jakies wskazowki dla poczatkujacych?
Mam zamiar po Swietach na nia przejsc po przeczytaniu ksiazki, aby wiedziec z czym to sie je, bo narazie to jest dla mnie czarna magia Zszokowana .

Kinia i jak ta dieta, stosowałaś ją?

 Podpis Złośliwa
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
belolka
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 20 Lut 2013
Posty: 2

PostWysłany: Czw 21-02-2013, 0:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

A mi się zdawało, że index glikemiczny to nie dieta tylko wyznacznik. Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Zuzka
Moderatorka
Moderatorka


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Wąż
Dołączyła: 22 Maj 2006
Pochwał: 4
Posty: 6061
Skąd: Ramstein

PostWysłany: Czw 21-02-2013, 0:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

belolka napisała:
A mi się zdawało, że index glikemiczny to nie dieta tylko wyznacznik Uśmiechnięta


Nigdzie nie jest napisane, ze to jest dieta.

 Podpis I wouldn't be such a smart ass if you wouldn't give me so much to work with.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Gizmowa
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 15 Lut 2010
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 2891

PostWysłany: Nie 09-06-2013, 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Mam pytanie, w momencie kiedy chcę przytyć, patrzę aby ten indeks był wysoki?
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Zuzka
Moderatorka
Moderatorka


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Wąż
Dołączyła: 22 Maj 2006
Pochwał: 4
Posty: 6061
Skąd: Ramstein

PostWysłany: Nie 09-06-2013, 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Gizmowa napisała:
Mam pytanie, w momencie kiedy chcę przytyć, patrzę aby ten indeks był wysoki?


Tak, im wyzszy tym lepszy. Puszcza oko

 Podpis I wouldn't be such a smart ass if you wouldn't give me so much to work with.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
ona_5
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 26 Cze 2013
Posty: 9

PostWysłany: Sro 26-06-2013, 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jedzenie w oparci o ten indeks to świetna sprawa. Czasami wbrew pozorom wydaje się, że dany produkt ma niski współczynnik, a okazuje się, że jest inaczej. Ja osobiście mam wydrukowany ten indeks i staram się uważać na to co jem, aby nie przytyć. Jednak trzeba pamiętać, że taki indeks to za mało. Najlepiej jest mieć dokładnie rozpisaną dietę przez wykwalifikowaną osobę. Wtedy efekty przyjdą najszybciej i będą najbardziej pożądane. Ja tak mam i jestem bardzo zadowolona. Tak więc polecam znaleźć dobrego dietetyka, który dobierze dla was idealny jadłospis, ale oczywiście indeks glikemiczny jak najbardziej przydatny. Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Diety Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB modified for kobiet.pl v1.91.00
RSS10 RSS20