Forum Kobiet Kobieca Strona Życia
 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RegulaminRegulamin   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil
   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilates
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Ćwiczenia i Sporty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martii
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Panna
Zodiak chiński: Byk
Dołączyła: 16 Cze 2007
Pochwał: 2
Posty: 534

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Edzia - z jednej strony powinien, a z drugiej musisz bardzo uważać.
Pilates poprawnie wykonywany wzmacnia mięśnie kręgosłupa, ale jeśli będziesz wykonywać ćwiczenia kręgosłupem, a nie jego mięśniami i mięśniami brzucha - to możesz mieć jeszcze większe bóle.

Jeśli mogę coś poradzić - przede wszystkim słucha instruktora i powiedz mu, że masz bóle kręgosłupa. Po drugie "nie szpanuj" przed koleżankami. Lepiej zrób ćwiczenie gorzej i słabiej niż one - ale poprawnie. Wiele dziewczyn robiło na moich zajęciach ćwiczenia pozornie lepiej, a praktyce ćwiczyły nie tymi mięśniami co trzeba.

No i odpręż się na zajęciach. Skoncentruj się tylko na sobie, a napewno odczujesz ulgę w bólach kręgosłupa;-).
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Edzia
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 16 Mar 2006
Pochwał: 4
Posty: 4315
Skąd: Z drugiego piętra

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Martii dzięki za rady Uśmiechnięta

 Podpis Złośliwa
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
martii
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Panna
Zodiak chiński: Byk
Dołączyła: 16 Cze 2007
Pochwał: 2
Posty: 534

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Bardzo proszę Zakłopotana .
Uwielbiam pialtes i zawsze staram się komuś "sprzedać" trochę pilatesu.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Edzia
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 16 Mar 2006
Pochwał: 4
Posty: 4315
Skąd: Z drugiego piętra

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

To w razie czego będę wiedziała kogo się radzić Bardzo szczęśliwa

 Podpis Złośliwa
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Jowita
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 22 Wrz 2007
Pochwał: 8
Posty: 2770

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

martii napisała:

Uwielbiam pialtes i zawsze staram się komuś "sprzedać" trochę pilatesu.


Martii, to ja też mam pytania:
Dlaczego akurat pilates?
Czy można samemu poprawnie wykonywac cwiczenia w domu - bo ja mam płytę, a cwiczenia w grupie nie są chyba tym, co lubię.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
martii
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Panna
Zodiak chiński: Byk
Dołączyła: 16 Cze 2007
Pochwał: 2
Posty: 534

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jowita - odpowiedź na pierwsze pytanie jest prosta.

Nie lubię aerobiku - czyli ćwiczeń gdzie bezmyślnie powtarzasz jakiś głupi układ złożony z prostych kombinacji. Pilates to z kolei ćwiczenia statyczne, nie ma tam dynamiki. Nie przeszkadza mi to w ogóle - ale nie każdemu przypasuje.
Statyczne, ale nie podobne do jogi. Joga polega na ustawieniu pozycji i utrzymaniu jej, bo pozycja jest trudna. Pilates polega na ustawieniu poprawnej pozycji, która zwykle nie jest bardzo trudna. Następnie zaczynasz ćwiczenia, cały czas utrzymując pozycję. Na początku utrzymanie pozycji będzie męczące, potem ruch jedną nogą Cię zmęczy, potem ruszą dwie nogi a na końcu trzeba będzie ćwiczyć z przyrządem - bo reszta będzie łatwa. To też dla mnie ogromny plus pilatesu. Że każde ćwiczenie można wykonać w kilku wersjach i dostosować je do swoich możliwości.
Dodatkowo pilates jest dobry do mojej sylwetki. Jestem szczupła, ale nie zbyt umięśniona. Pilates wzmacnia mi mięśnie, ale nie boję się, że schudnę jeszcze bardziej :O .
Co jeszcze? Ćwiczysz węwnętrzymi mięśniami brzucha. Czyli nie wypracujesz sobie kaloryferka, ale za to będziesz miała płaski brzuch. Bez rzeźby, ale bardzo trwady, sztywny i płaściutki;-))).

Czy ćwiczyć z kasetą?
Zależy jaką. Myślę, że ćwiczenie w domu nie jest złe, ale jednak zachęcałabym Cię do spróbowania zajęć grupowych. Zwykle i tak te zajęcia mają charakter indywidualny, czyli każdy robi ćwiczenia w swoim tempie, nie masz narzuconego tempa.
Jeśli kaseta, to wybierz taką gdzie tłumacza też podstawy - czyli oddychanie i utrzymywanie pozycji. Tak naprawdę to jest własnie najważniejsze w pilatesie. Potem to możesz sobie przejrzeć ksiązkę w księgarni i zapamiętać jakie ćwiczenia robic samemu. Beda wykonywane poprawnie jeśli tylko nauczysz się utrzymywać pozycję, oddychac jak trzeba i trzymać pępek przy kręgosłupie;-))).
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Jowita
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 22 Wrz 2007
Pochwał: 8
Posty: 2770

PostWysłany: Pon 14-07-2008, 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Dzięki Martii. Uśmiechnięta
Z utrzymaniem pozycji to chyba nie będę miała problemów, bo cwiczyłam jogę.
Kaseta do pilatesu jest przeznaczona dla osób cwiczących samemu, więc chyba wszystko na niej tłumaczą - tak przypuszczam, bo jeszcze nie oglądałam.

Co do brzucha, to mam i zawsze miałam idealnie płaski, chciałabym jednak popracowac nad udami i pupą ale też nie lubię dynamicznych cwiczeń typu "robimy 10 pajacyków" Puszcza oko
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
smaluszek
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta
Zodiak: Waga
Zodiak chiński: Koń
Dołączyła: 30 Paź 2007
Pochwał: 3
Posty: 5750
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15-07-2008, 7:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Mi pilates pozwala się odprężyć po całym tygodniu. Lubię te piątkowe zajęcia. I dopiero teraz widzę, że mam dobrą instruktorkę, która wszystko tłumaczy, koryguje postawę itp. itd. Uśmiechnięta No i widze, że tekst "pępek do kręgosłupa" jest typowo pilatesowy Śmiech do łez

 Podpis "Przychodzi taki dzień, gdy do człowieka dociera, że dalsza tułaczka nie ma sensu. Że dokądkolwiek idziesz, zabierasz ze sobą siebie."
S. King
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
   
martii
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Panna
Zodiak chiński: Byk
Dołączyła: 16 Cze 2007
Pochwał: 2
Posty: 534

PostWysłany: Wto 15-07-2008, 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jowita, joga się różni bardzo od pilatesu - mimo że wiele osób mówi, że jest podobna. Podstawową różnicą jest sposób oddychania - w pilatesie międzyżebrowo, w jodze oddychasz przeponą. W pilatesie masz mieć napięte mięśnie brzucha i płaski, nieruchomy brzuch, a jednocześnie powinnaś swobodnie oddychać, w jodze odwrotnie.

Mówiąc o utrzymaniu pozycji miałam na myśli co innego. Pozycje w pilatesie są bardzo proste, ale trzeba starannie je ułożyć. Np.:
- stoisz wyprostowana - niby łatwe, ale wtedy powinnaś mieć: nogi rozstawione na szerokość bioder, płaszczyzna kolcy biodrowych i spojenia łonowego powinna być prostopadła do ziemii, głowa powinna być wyciągnięta do góry, ramiona swobodnie opadają, oczywiście brzuch wciągnięty
- lezysz na plecach i uginasz nogi w kolanach - niby łatwe, ale, nogi powinny być tak ugięte, aby pod udem mięśnie były luźne, znowu płaszczyzna kolcy biodrowych i spojenia łonowego powinna być równoległa do podłogi, brzuch wciągnięty i napięty, nie powinnien się unosić podczas oddychania

Utrzymanie pozycji jest bardzo ważne, bo jesli zaczynasz wykonywać ćwiczenia, to musisz ją utrzymac niezmienioną. Np. leżąc na plechac unosisz nogi. Bardzo ważne jest wtedy, aby Twój kręgosłup miał taki sam kształt jak Twoja noga jest oparta na ziemi i jak jest uniesiona.

Dobra, koniec tych moich wypocin:P.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
agta
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 25 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro 29-04-2009, 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Martii, przeczytałam Twoje posty i nabrałam ochotę na zajęcia z pilatesu. jak znajdę tylko trochę czasu to na pewno się gdzieś zapiszę Uśmiechnięta

Zaskoczyły mnie te różnice pomiędzy jogą a pilatesem, bo właśnie słyszałam dużo opinii, że są bardzo podobne. Zszokowana

 Podpis Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Anielica
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Strzelec
Zodiak chiński: Świnia
Dołączyła: 03 Lis 2008
Posty: 289
Skąd: tuż obok..

PostWysłany: Nie 24-05-2009, 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Zapisałam się na pilates tydzień temu, bo muszę wzmocnić mięśnie głębokie brzucha i ogólnie te przy kręgosłupie.

Na razie ciężko mi wykonywać te ćwiczenia, bo niektóre wydawały mi się nudne, ale teraz jak poczytałam Martii to widzę, ze to jak z moim ukochanym tańcem Uśmiechnięta Z zajęć na zajęcia jesteś coraz lepsza i możesz dokładać kolejne, trudniejsze elementy Uśmiechnięta

Na razie byłam 3 razy, w tym dzisiaj kobieta kazała wyciągnąć piłki. A z piłkami, to duużo trudniej. Zresztą to też kwestia instruktora, ta dzisiejsza to mniej pomagała i ja nie byłam pewna do końca, czy dobrze robię, czy nie obciążam kręgosłupa.
Ta poprzednia bardziej pomagała i podpowiadała Uśmiechnięta

W każdym razie... wkręcam się, mam zamiar chodzić i mam nadzieję,że będzie mi się podobało coraz bardziej Uśmiechnięta

Dołączone po 56 sekundach:

Smaluszku - chodzisz jeszcze na pilates?
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Lisanne
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 14 Lut 2009
Pochwał: 4
Posty: 1722

PostWysłany: Czw 21-01-2010, 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

I ja chyba dołączę do miłośniczek pilatesu. Jak niektórym wiadomo byłam we wtorek w klubie fitness właśnie na pilatesie, bo godzina mi najbardziej odpowiadała. Na początku nie byłam optymistycznie nastawiona, bo raczej nie lubię takich statecznych ćwiczeń i wydawało mi się, że będzie nudno i nie za bardzo się zmęczę.
Ale miło się rozczarowałam wcale nie było nudno, czas szybko zleciał, wymęczyłam się (w sumie nie wiedziałam, że można się zmęczyć przy takich powolnych powtórzeniach). Prowadząca była bardzo miła i pomocna, nastój w sali też był fajny, bo były takie przyciemnione światła. Pełen relaks.
Po pilatesie była siłownia i muszę powiedzieć, że po wyjściu czułam się zdrowo i rześko.
Wczoraj tylko trochę bolały mnie mięśnie, a dziś nie wiedzieć czemu o wiele bardziej Zszokowana .
Dziewczyny polecam.
Będę chodziła raz w tygodniu, do tego siłownia i po 4 razach jeszcze jakieś ćwiczenia raz w tygodniu.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
landrynka1732
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta
Zodiak: Ryby
Zodiak chiński: Kot
Dołączyła: 21 Lip 2008
Pochwał: 3
Posty: 2192
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 21-01-2010, 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Ja bardzo polecam pilates, prowadzę różne formy na zajęciach (poprzez aerobik, który nie jest wykonywaniem głupich układów złożonych z prostych kroków, jak ktoś potrafi nauczyć, to pozycje ciała, sposób oddychania i napięcie mięsni są ważne, a kroki ciekawe...jogę, oraz pilates).
Fajna forma dla dosyć leniwych, którzy nie lubia się męczyć fizycznie i mieć mokrej koszulki, bo pilates potrzebuje także wytrzymałości fizycznej ale od innej strony, nie jest to nudne, bo wtedy jest czas na myślenie o pozycjach ciała...i rzeczywiście brzuch ładnie się kształtuje Uśmiechnięta.
Polecam zobaczyć gdzieś w internecie na czym to mniej więcej polega Uśmiechnięta.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
   
sunflower
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Tygrys
Dołączyła: 07 Mar 2011
Posty: 3015
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro 09-01-2013, 8:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

W czwartej wybieram się na pilates, idę z tego względu bo mam siedzący tryb pracy i kręgosłup na tym się meczy.
Mam nadzieje że mi się spodoba i zostanę fanką pilatesu Bardzo szczęśliwa.

 Podpis "Jeżeli kochasz, czas zaw­sze znaj­dziesz, nie mając na­wet ani jed­nej chwi­li."
"Kiedy śmieje się dziec­ko, śmieje się cały świat." 15.11.2015r Serduszko
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Bajkolandia
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Tygrys
Dołączyła: 03 Kwi 2013
Użytkownik zbanowany
Posty: 3

PostWysłany: Sro 10-04-2013, 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Uwielbiam pilates. Uśmiechnięta Ćwiczę dopiero od 2 miesięcy a już się uzależniłam. Co prawda jeszcze długa droga przede mną zanim bez problemu chociażby dosięgnę palcami rąk do stóp ale nie poddaje się. Pilates jest dla wszystkich. W grupie, w której chodzę są i starsze (takie nawet ok 50-60 lat) panie i młodsze. Wszystkie się razem wspieramy. Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Ćwiczenia i Sporty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB modified for kobiet.pl v1.91.00
RSS10 RSS20