Forum Kobiet Kobieca Strona Życia
 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RegulaminRegulamin   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil
   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wskazowki dla tych co chca przytyc
 
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Diety
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zuzka
Moderatorka
Moderatorka


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Wąż
Dołączyła: 22 Maj 2006
Pochwał: 4
Posty: 6061
Skąd: Ramstein

PostWysłany: Pon 28-11-2011, 21:57    Temat postu: Wskazowki dla tych co chca przytyc Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jak przytyć?

Wbrew pozorom nie chodzi tu o stosowanie zasad przeciwnych do tych, jakie stosuje się przy odchudzaniu, a wręcz reguły te są bardzo zbliżone. Jedzenie tłustych potraw i słodyczy może bowiem poskutkować poważnymi problemami zdrowotnymi, jak różnego rodzaju choroby metaboliczne oraz gromadzeniem tłuszczu, zamiast mięśni, a nie o taki efekt przecież się walczy. Głównym celem zawsze powinno być zdrowie, a nie masa cała, choć często te dwa czynniki idą ze sobą w parze.



Oto kilka wskazówek dla osób, chcących zyskać więcej masy mięśniowej, bez gromadzenia tkanki tłuszczowej:

- bądź racjonalistą, jeśli chodzi o twój typ budowy ciała

Genetyka pełni ogromną rolę, jeśli chodzi o budowę mięśni. Jeśli jesteś bardzo szczupły, ale zdrowy, przyjrzyj się bliżej rodzicom i rodzeństwu. Ciało człowieka może się w pewnym zakresie zmieniać w wyniku uprawiania ćwiczeń, czy zwiększenia spożycia pożywienia, ale jeśli masz naturalnie szybki metabolizm, to zmiany nie będą zbyt wielkie. Ludziom, którzy schudli z powodu choroby, czy operacji łatwiej będzie przytyć, niż komuś, kto jest naturalnie bardzo szczupły „od zawsze”.

- zwracaj uwagę przede wszystkim na jakość, a dopiero później na ilość

Sekretem zdrowego przybierania na masie ciała jest spożywanie produktów, które zawierają jak największą ilość składników odżywczych. Jedzenie „pustych kalorii”, jak słodycze, napoje słodzone, czy chipsy nie jest skuteczne w budowaniu mięśni. Aby prawidłowo przybierać na masie ciała należy dostarczać sobie wraz z dietą produkty ze wszystkich grup spożywczych (produkty zbożowe, mleko i produkty mleczne, tłuszcze roślinne, ryby i drób, warzywa i owoce).

- jeśli masz mały apetyt, jedz 5-6 razy dziennie, nawet co 2-3h

Staraj się, aby posiłki wyglądały atrakcyjnie, kolorowo i apetycznie. Niech będą jak najbardziej urozmaicone. - spożywaj pełnowartościowe białko: ryby, drób, chude wędliny, jaja, soja, chuda wołowina - energia z węglowodanów powinna pochodzić głównie z grubych kasz (gryczana) i makaronów, ciemnego ryżu, pełnoziarnistego pieczywa i ziemniaków - owsiankę lub inne produkty zbożowe jadaj z mlekiem, zamiast z wodą. Po ugotowaniu dodawaj suszone owoce orzechy lub miód.

- skrapiaj sałatki zdrowym tłuszczem, jak np. oliwą z oliwek, dodawaj awokado, orzechy i pestki słonecznika

- jadaj dużo warzyw (w tym warzywa strączkowe: groch, fasola, soja) i owoców (banany, awokado, winogrona, morele)

- do zup, zapiekanek, ziemniaków puree czy mleka płynnego dodawaj 2 łyżki stołowe mleka w proszku. Zwiększysz w ten sposób energetyczność potrawy za pomocą wysokowartościowego białka mleka.
- unikaj napojów gazowanych

Zapełniają one żołądek, dając poczucie sytości i przez to zmniejszają apetyt.

- naucz się walczyć ze stresem

Często stresujący styl życia sprzyja przyspieszeniu metabolizmu, czego skutkiem jest szybkie spalanie składników pokarmowych. Odżywiaj się zdrowo, aby zapewnić sobie dowóz składników, wspomagających system nerwowy: magnez, cynk, witaminy z grupy B. Składniki te znajdziesz w pełnoziarnistych produktach zbożowych (ciemne pieczywo, ryż brązowy, kasze, makarony pełnoziarniste), orzechach, migdałach warzywach (strączkowe, kapustne) i drożdżach.


- zadbaj o regularne ćwiczenia fizyczne, o umiarkowanej intensywności, odpowiednio kształtujące sylwetkę - pomocna może okazać się konsultacja z dietetykiem, który skoryguje błędy żywieniowe i da dokładne wskazówki odnośnie zdrowego przybierania na masie ciała.

 Podpis I wouldn't be such a smart ass if you wouldn't give me so much to work with.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
dzastek
Młodsza Moderatorka
Młodsza Moderatorka


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 20 Kwi 2011
Posty: 2920

PostWysłany: Pon 28-11-2011, 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Dzięki Zuzka. Cenne wskazówki. Puszcza oko
Z zaprzestaniem picia napoi gazowanych nie będzie problemu (chyba), ale stres? Musiałabym z domu nie wychodzić. Zakłopotana
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Zuzka
Moderatorka
Moderatorka


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Wąż
Dołączyła: 22 Maj 2006
Pochwał: 4
Posty: 6061
Skąd: Ramstein

PostWysłany: Pon 28-11-2011, 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Ektomorficy to osoby niezwykle szczupłe, mające problem z przybraniem na wadze, u których nierzadko wskaźnik masy ciała BMI ledwo osiąga normę (19 punktów). Są to osoby o niewielkim umięśnieniu, małym zatłuszczeniu ciała oraz drobnych i bardziej smukłych kościach niż w przypadku pozostałych typów sylwetki. Problem przybrania na wadze wynika z niezwykle szybkiej przemiany materii, jaka charakteryzuje ektomorfików. Odpowiadają za to przede wszystkim hormony tarczycy, a w szczególności jeden z nich - T3, który to przyspiesza tempo metabolizmu.
Oprócz spraw hormonalnych, występują także inne powody, dla których ektomorfikom ciężko jest przybrać na wadze. Najbardziej widocznym przez taką osobę zjawiskiem jest automatyczne dostosowanie się organizmu do ilości zjadanego pokarmu, który przyspiesza trawienie i spala wszystko niemal natychmiast nawet, gdy znacznie powiększa się kaloryczność diety i ilość posiłków.

Osoby takie charakteryzuje większa nerwowość i ruchliwość niż inne typy sylwetki, co sprzyja spalaniu kalorii, ponadto mają lepszą perystaltykę jelit. Koło zamyka się zupełnie, gdy zwiększana w diecie ektomorfika ilość kalorii, pobudzając układ trawienny do pracy, prowadzi do zwiększenia wytwarzania hormonów tarczycy.

Główne zasady dietetyczne.
Wykluczone jest spożywanie wysokoprzetworzonych produktów w dużych ilościach, gdyż organizm otrzymując wielkie ilości energii, bez witamin i minerałów, będzie ograniczał wzrost masy mięśniowej na korzyść tłuszczu. Ektomorficy to jedyna grupa, u której dieta niskowęglowodanowa uniemożliwia budowę masy mięśniowej, nawet przy większych dawkach kalorii.
Ważne jest zatem spożywanie węglowodanów przy posiłkach przed i po treningach oraz podczas śniadania. Powinny to być głównie cukry złożone, występujące w produktach pszennych. W okresach treningowych ektomorficy powinni unikać tłuszczu, gdyż wpływa on negatywnie na wchłanianie składników odżywczych - głównie białek. Jednocześnie należy zadbać o spożywanie bardzo dużej ilości białka - nawet 3g na kilogram masy ciała.
Nie można zapominać o dodaniu do diety odpowiednio dużej ilości warzyw i owoców, które najlepiej dodawać do każdego posiłku.

Suplementy diety.
Każdy ektomorfik powinien sięgać po godne polecenia produkty jak:
- kwasy omega 3 (np. olej z wątroby rekina),
- kreatyna (jest najlepszym z dostępnych suplementów wspomagających zwiększanie siły i masy mięśniowej),
- odżywki typu carbo (czyli źródła węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym, które szybko uzupełniają poziom glikogenu w mięśniach po treningu),
- odżywki białkowe (pełnią ważną rolę jako źródło aminokwasów szybkoprzyswajalnych, do stosowania w okresie około treningowym).

Przykładowa dieta dla ektomorfika.
Przeciętny osobnik, ważący do 70 kg, powinien spożywać dziennie około 4600 kcal w posiłkach rozłożonych na kilka mniejszych, konsumowanych co kilka godzin.

- Śniadanie:
Jajecznica z trzech jaj z płatkami owsianymi
Owoce i orzechy
Ser twarogowy półtłusty

- Obiad:
Ryba (np. makrela)
Ryż brązowy
Sałatka owocowo-warzywna

- Posiłek przedtreningowy:
Odżywka carbo
Odżywka białkowa

- Posiłek potreningowy:
Odżywka carbo
Odżywka białkowa

- Kolacja:
Serek twarogowy półtłusty
Płatki owsiane
Kiełbasa smażona

- Na noc:
Tuńczyk w puszce

Problem z przybraniem na wadze dotyczy wielu osób, w tym mnie. Przy okazji dowiedziałam się, że jestem ektomorfikiem. A wyżej przedstawiony opis w zupełności zgadza się z moją osobą.
(watek dzastek)

 Podpis I wouldn't be such a smart ass if you wouldn't give me so much to work with.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
sunflower
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Tygrys
Dołączyła: 07 Mar 2011
Posty: 3015
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 28-11-2011, 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

dzastek napisała:

Z zaprzestaniem picia napoi gazowanych nie będzie problemu (chyba), ale stres? Musiałabym z domu nie wychodzić. Zakłopotana
Częściej bywaj na forum, to będziesz miała mniejszy stres Złośliwa. A poważnie, poradzisz sobie Uśmiechnięta.

 Podpis "Jeżeli kochasz, czas zaw­sze znaj­dziesz, nie mając na­wet ani jed­nej chwi­li."
"Kiedy śmieje się dziec­ko, śmieje się cały świat." 15.11.2015r Serduszko
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Krych
 
 


Płeć: Mężczyzna
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 27 Kwi 2012
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Ostrzeżeń: 3
Posty: 42

PostWysłany: Sob 01-09-2012, 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Z tego wychodzi że ja też jestem ektomorfikiem.

Ale wiecie co. Dobrze mi z tym. Nie mam potrzeby przytyć. Mam 181 i 71kg wagi.

 Podpis 18.06.2011r poznaliśmy się.
19.04.2012r Nasze zaręczyny.
??.??.????r Nasze ślub.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Gizmowa
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 15 Lut 2010
Pochwał: 1
Ostrzeżeń: 1
Posty: 2891

PostWysłany: Sob 01-09-2012, 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Zuzka, nawet nie wiedzialam, ze jest ktos taki jak ektomorfik. Ciekawe i wydaje mi sie, ze opis sie w pelni zgadza z moja osoba. Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
sisi
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Byk
Zodiak chiński: Koza
Dołączyła: 21 Sty 2009
Pochwał: 3
Ostrzeżeń: 2
Posty: 1202
Skąd: Najcieplejsze miasto w Polsce:)

PostWysłany: Sob 01-09-2012, 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jak ktoś potrzebuje przytyć, to zapraszam do mnie na tydzień.Złośliwa A serio, to moja kuzynka przez wiele lat próbowała przytyć i nigdy jej się nie udało. Nawet w ciąży dużo nie przytyła i od razu zniknęło jej. Były starania, nawet tabletki lekarz przepisywał i nie wyszło.

 Podpis "... Niepojęta Łaska Jego wciąż dosięga nas..."
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
   
Edzia
Przyjaciółka Forum
Przyjaciółka Forum


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 16 Mar 2006
Pochwał: 4
Posty: 4315
Skąd: Z drugiego piętra

PostWysłany: Sob 01-09-2012, 16:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Krych napisała:
Z tego wychodzi że ja też jestem ektomorfikiem.

Ale wiecie co. Dobrze mi z tym. Nie mam potrzeby przytyć. Mam 181 i 71kg wagi.


Masz jak najbardziej prawidłową wagę do takiego wzrostu, więc po co miałbyś przytyć. Złośliwa

 Podpis Złośliwa
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Krych
 
 


Płeć: Mężczyzna
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 27 Kwi 2012
Użytkownik zbanowany
Zakaz pisania
Ostrzeżeń: 3
Posty: 42

PostWysłany: Sob 01-09-2012, 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

No każdy (no prawie) mówi mi że jestem chuderlak. I powinienem trochę przytyć. Ja też uważam że moje waga jest jak najbardziej ok.

 Podpis 18.06.2011r poznaliśmy się.
19.04.2012r Nasze zaręczyny.
??.??.????r Nasze ślub.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
whiteangel
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Strzelec
Zodiak chiński: Byk
Dołączyła: 17 Lip 2012
Posty: 31
Skąd: okolice Łodzi

PostWysłany: Nie 02-09-2012, 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

To bardzo ciekawe. Ja od zawsze mam problem z przybraniem na wadze. Mam 173 cm wzrostu i ważę 55 kg. Chciałabym przytyć, żeby mieć pełniejsze kształty a nie być takim chudzielcem. Bardzo szczęśliwa Chociaż z drugiej strony mogę jeść wszystko na co tylko mam ochotę co niestety nie motywuje mnie do zdrowego odżywiania. Niezdecydowana
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Dronka
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 07 Lip 2012
Posty: 3

PostWysłany: Pon 19-11-2012, 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

To o ektomorfikach chyba też mnie dotyczy... właśnie się dowiedziałam.

Od zawsze byłam chudziną, w wieku lat prawie dwudziestu mieszczę się w koszulki mojego brata (lat 10). Przy wzroście 170cm od paru ładnych lat ważyłam niezmiennie 51kg. Nigdy się nie odchudzałam, nie ćwiczę, w ogóle prowadzę raczej niezdrowy tryb życia - jem dużo i często, również na noc, wcale nie dietetycznych produktów.
Przykładowe menu z jednego dnia to dwie kanapki rano, co najmniej dwie na uczelni, obiad i kolacja. W miedzy czasie ciastka, cukierki, chipsy, owoce, czy co tam wpadnie w ręce.
Dzisiaj się zważyłam i okazało się, że straciłam 2kg. Możliwe, że przez to, że ostatnio żyję w sporym stresie? Nałożyło się na to parę życiowych sytuacji... ale ani nie straciłam apetytu, ani nie jem mniej... sama nie wiem.
Jeśli to coś zmienia, to dodam jeszcze, że od 7 lat jestem wegetarianką (i robię regularnie badania krwi, więc wiem, że wszystko w normie, nigdy nie miałam z tego powodu żadnych problemów ze zdrowiem, brakiem witamin itp.).

Nie narzekam bynajmniej na zgrabną sylwetkę, ale przesada w każdą stronę jest chyba zła. Można mi policzyć żebra, nadgarstki mam cienkie jak anorektyk, że o braku biustu nie wspomnę...

Pomóżcie, drogie panie, żebym nie wyglądała jak dwunastoletni chłopiec.
Tylko nie odsyłajcie do tego artykuły powyżej, bo nie chcę jeść odżywek dla kulturystów. Złośliwa
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Diety Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB modified for kobiet.pl v1.91.00
RSS10 RSS20