Forum Kobiet Kobieca Strona Życia
 PomocPomoc   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RegulaminRegulamin   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil
   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakładanie działalności, wybór biura rachunkowego
 
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Businesswoman
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spinka
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 06 Lis 2011
Ostrzeżeń: 1
Posty: 45
Skąd: tralala

PostWysłany: Sob 04-02-2017, 12:24    Temat postu: Zakładanie działalności, wybór biura rachunkowego Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Dziewczyny, planuję założyć własną działalność gospodarczą. Na tym czym się chcę się zająć to się znam, ale jeśli chodzi o sprawy rachunkowe to tak słąbiutko u mnie. Czym się sugerować przy wyborze biura rachunkowego?

 Podpis to tylko ja
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
ZieloneOczko
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Rak
Zodiak chiński: Kot
Dołączyła: 31 Gru 2011
Pochwał: 8
Posty: 963
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 04-02-2017, 20:51    Temat postu: Re Zakładanie działalności, wybór biura rachunkowego Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

spinka napisała:
Dziewczyny, planuję założyć własną działalność gospodarczą. Na tym czym się chcę się zająć to się znam, ale jeśli chodzi o sprawy rachunkowe to tak słąbiutko u mnie. Czym się sugerować przy wyborze biura rachunkowego?


Po pierwsze radziłabym poszukać kogoś z polecenia - mniejsza szansa, że trafisz na kogoś niekompetentnego. My z mężem tak nie zrobiliśmy i użeramy się z księgową. Na szczęście już niedługo.

Druga ważna sprawa to wszystkie uprawnienia - koniecznie sprawdź czy dane biuro rachunkowe ma uprawnienia do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Nie bez znaczenia będzie też doświadczenie biura oraz to jakich specjalistów zatrudnia.

Warto także sprawdzić czy biuro jest ubezpieczone na wypadek, gdyby pracownicy popełnili błąd. Jeśli taka sytuacja się zdarzy to mandat z US ty płacisz, więc warto mieć możliwość zwrócenia się do biura w sytuacji, gdy to przez błąd ich pracownika ty musisz coś zapłacić.

Nie wiem jak ważna jest dla ciebie cena ale nie kierowałabym się najtańszą. Puszcza oko Zazwyczaj najtańsze biura nie mają ubezpieczenia a jakość ich usług pozostawia wiele do życzenia. Lepiej zapłacić więcej, popytać znajomych i mieć pewność, że wybraliśmy na tyle mądrze, na ile się dało.

Im lepszy specjalista ci się trafi, tym bardziej może pomóc ci zaoszczędzić na niektórych sprawach - takie doradztwo powinnaś mieć w cenie. Poza tym warto mieć kogoś, kto ogarnia zmieniające się przepisy, bo ty raczej nie będziesz miała na to czasu. Mam nadzieje, że pomogłam.

 Podpis Szczęście to jest sposób myślenia, a nie rzecz, którą dostajemy.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
dzastek
Młodsza Moderatorka
Młodsza Moderatorka


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 20 Kwi 2011
Posty: 2924

PostWysłany: Pon 06-02-2017, 15:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Najlepiej ktoś z polecenia i ktoś, kto długo jest na rynku - taki ma doświadczenie i często "niestety" potrzebne znajomości. Warto też mieć biuro z którym podpiszesz pełnomocnictwo, w razie potrzeby jeździ na wezwania i wszystko ogarnia za Ciebie. Tylko to już nie działa w przypadku wezwań imiennych. Puszcza oko
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Natala
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 21 Mar 2014
Posty: 110

PostWysłany: Wto 07-02-2017, 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Ubezpieczenie od błędu na pewno nie zawadzi. U mnie też mają coś takiego. Jeżeli chodzi o doświadczenia z biurami, to przy małej działalności koszt ma jednak spore znaczenie i ja kierowałam się wygodą przede wszystkim i właśnie kosztami. Koleżanka poleciła mi swoją księgową i tak trafiłam do tax care. Szczerze mówiąc nie mam powodu do narzekań.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
spinka
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 06 Lis 2011
Ostrzeżeń: 1
Posty: 45
Skąd: tralala

PostWysłany: Sro 08-02-2017, 10:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Świetne rady, a z tym pełnomocnikiem to duże ułatwienie, dzięki. A boję się jeszcze, że mogę się nie wyrabiać z donoszeniem papierów. No a w Polsce to niestety papierologia tragicznie rozwinięta. Co z takim czymś robicie?

 Podpis to tylko ja
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Nefja
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 15 Lut 2016
Ostrzeżeń: 2
Posty: 69

PostWysłany: Sro 08-02-2017, 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Jak się boisz papierków, to możesz i działalność przez biuro rachunkowe założyć. Puszcza oko
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Justynka
 
 


Płeć: Kobieta
Zodiak: Waga
Zodiak chiński: Smok
Dołączyła: 10 Lut 2017
Posty: 7

PostWysłany: Sob 11-02-2017, 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Nie obawiaj się papierków- od tego jest księgowa. Wszystko ci powie i wytłumaczy i 100 razy, w końcu płacisz to wymagasz Puszcza oko To wcale nie jest trudne, pewne nawyki musza Ci wejść w krew i po 2 miesiącach będziesz wszystko ogarniać w 100 %. Mój narzeczony ma księgową znajomą - jest to dobre, bo ma inne podejście niż obca osoba. Może popytaj wśród swoich znajomych a na pewno coś się znajdzie. Głowa do góry, dasz radę Uśmiechnięta
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Marqret
 
 





Dołączyła: 13 Lut 2017
Posty: 4

PostWysłany: Pon 13-02-2017, 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Księgowa za Ciebie wszystko załatwi. Popytaj wśród znajomych bo warto wybrać kogos z polecennia
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Natala
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 21 Mar 2014
Posty: 110

PostWysłany: Pon 13-02-2017, 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

spinka napisała:
Świetne rady, a z tym pełnomocnikiem to duże ułatwienie, dzięki. A boję się jeszcze, że mogę się nie wyrabiać z donoszeniem papierów. No a w Polsce to niestety papierologia tragicznie rozwinięta. Co z takim czymś robicie?


Ja wysyłam skany mailem, a na koniec miesiąca zbieram wszystko do kupy i podwożę hurtem albo wysyłam. Nie ma z tym problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
spinka
 
 


Płeć: Kobieta


Dołączyła: 06 Lis 2011
Ostrzeżeń: 1
Posty: 45
Skąd: tralala

PostWysłany: Wto 21-02-2017, 8:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Noo, to jest sensowne rozwiązanie. Dzięki za porady i opinie, umówiłam się w takim biurze poleconym przez teściową i dla porównania w tym tax care. Zobaczymy jak mi to wyjdzie. Kciuki trzymajcie.

 Podpis to tylko ja
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Moska90
 
 





Dołączyła: 19 Lut 2017
Posty: 5

PostWysłany: Pon 06-03-2017, 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem Raportuj ten post do moderatorki lub admina

Zdecydowanie warto skorzystać ze sprawdzonego biura rachunkowego. Dzięki temu nie będzie musieli sami martwić się o wszystkie rozliczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil foremki Wyślij prywatną wiadomość  
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Kobiet :: Strona Główna -> Businesswoman Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB modified for kobiet.pl v1.91.00
RSS10 RSS20